Aprèn malament

Gràfic on s'estableixen els diferents determinants que duen als alumnes de medicina a decidir l'especialitat.

Gràfic on s’estableixen els diferents determinants que duen als alumnes de medicina a decidir l’especialitat.

El veredicte del professor sembla inapel·lable. L’alumne en qüestió és John Gurdon. “La seva dedicació a l’estudi no és satisfactòria. Aprèn malament. Les notes on apunta els experiments són desendreçades i confuses. Sovint, se’l veu perdut, perquè no escolta. Insisteix a fer les coses a la seva manera… M’ha arribat la notícia que vol ser científic. En les circumstàncies actuals, em sembla una cosa ridícula. Si no pot ni tan sols aprendre les bases de la biologia, no té possibilitats d’exercir la feina d’un especialista. Tot plegat seria una pèrdua de temps, no només per a ell, sinó també per als que n’hi hauran d’ensenyar”.

Mig segle després d’aquell veredicte demolidor, el 2012, als 64 anys, Gurdon se n’ha ben venjat guanyant el premi Nobel de Medicina. Els seus pobres resultats a Eton School, on els acadèmics encara recorden que en una prova va treure una miserable puntuació de 2 sobre 50, no li van impedir arribar al capdamunt de tot en la carrera professional.

Anuncis

2 pensaments sobre “Aprèn malament

  1. Retroenllaç: Gandul i somniador | Psicologiacat

  2. Retroenllaç: Posar atenció per tal de ser més feliç | Psicologiacat

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s