Carta d’un fill al seu pare

 

No em donis tot el que et demano, a vegades només ho faig  per veure fins a on puc arribar.

No em cridis, et respecto menys quan ho fas, i m’ensenyes a cridar a mi també, i jo no vull fer-ho.

No em donis sempre ordres… Si en lloc d’ordres, a vegades, em demanessis les coses, jo ho faria més ràpid i amb més gust.

Compleix les promeses, bones o dolentes… Si em promets un premi dona-me’l, però també si és un càstig.

No em comparis amb ningú, especialment amb els meus germans. Si tu em fas lluir millor que els altres, algú patirà, i si em fas lluir pitjor que els altres seré jo qui pateixi.

No canviïs d’opinió tan sovint sobre el què he de fer, decideix-te i mantingues aquesta decisió.

Deixa’m valdre per mi mateix, sí tu ho fas tot per mi, jo mai podré aprendre.

No diguis mentides davant meu ni em demanis que les digui per tu, ni que sigui per treure’t d’un mal pas, em faràs sentir malament i perdre la fe en el que em dius.

Quan jo faci alguna cosa dolenta, no m’exigeixis que et digui per què ho vaig fer, a vegades ni jo mateix ho sé.

Quan estiguis equivocat en alguna cosa, admete-ho. Creixerà l’opinió que jo tinc de tu i m’ensenyaràs a  admetre les meves equivocacions també.

No em diguis que faci una cosa que tu no fas, jo aprendré i faré sempre el que tu facis, encara que no ho diguis, però mai faré el que tu diguis i no facis.

Ensenya’m a estimar i conèixer Déu. No importa si a l’escola em volen ensenyar perquè de res val si jo veig que tu ni coneixes ni estimes Déu.

Quan t’expliqui un problema meu no em diguis: no tinc temps per bestieses o això no té importància. Intenta comprendre’m i ajudar-me.

I estima’m i diga-m’ho, a mi m’agrada sentir-t’ho dir, encara que tu no creguis necessari dir -m’ho.  

Anuncis

2 pensaments sobre “Carta d’un fill al seu pare

  1. Retroenllaç: Bitacoras.com

  2. La trobo una carta més enllà de preciosa, molt encertada ! No sempre seguim aquest camí i ens desviem cap a males costums que em heretat; és en aquests moments en que cartes com aquestes ens ajuden a redirigir el nostre comportament.

Deixa un comentari

