Joguines

Nena

Que feliç que ets, infant, assegut a terra, jugant tot el matí amb un branquilló trencat!

Enfeinat amb els meus càlculs, somric del teu joc, i vaig afegint xifres mentre s’escolen les hores.

Potser tu m’esguardes i penses: “Amb quin joc estúpid fas malbé el teu matí!”

Infant! Jo he oblidat l’art d’abstreure’m amb bastonets i pastissos de fang.

Cerco joguines costoses i aplego pilots d’or i d’argent.

Tu crees, amb el que trobes, els teus jocs joiosos, jo despenc el meu temps i la meva força en coses que mai no puc assolir.

Lluito per travessar el mar del desig amb la meva fràgil canoa, i oblido que jo també estic jugant.

* Rabindranath Tagore (1861- 1941)

Deixa un comentari

